نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در دومين نشست بنياد بين‌المللي غدير، شعبه استان يزد

برانجام كارهاي پژوهشي،پيرامون واقعه غدير خم براي شناساندن بيشتر اين واقعه عظيم تاكيد كرد.

حجت‌الاسلام محمد علي صدوقي روز پنجشنبه در دومين نشست بنياد بين‌المللي غدير، شعبه استان يزد از دانشگاهها و مراكز فرهنگي خواست در مورد واقعه غدير و بحث امامت، به امور پژوهشي، توجه بيشتر داشته باشند تا مردم با اين واقعه مهم، بيش از پيش آشنا شوند.

وي با بيان اينكه برگزاري جشن ولايت بايد چهره استان يزد را بيش از پيش مذهبي كند افزود: آنچه در برگزاري اين جشن‌ها مهم است بحث كيفيت است.

وي اظهار داشت: با برنامه‌ريزي صحيح مي‌توان مباحث مربوط به غدير و امامت را به صورت درس در بين جوانان و نوجوانان، آموزش و پرورش و مراكز علمي رواج داد.

رييس نمايندگي بنياد غدير در استان يزد اضافه كرد: مسئله غدير نبايد مختص به زمان خاص باشد بلكه بايد در طول سال براي اين واقعه عظيم، برنامه ريزي نمود كه اين وظيفه دانشگاهها و ساير مراكز آموزشي و فرهنگي است.

مسوول اجرايي نمايندگي بنياد بين‌المللي غدير در استان هم گزارشي از اقدامات انجام شده اين بنياد در سالجاري ارائه كرد.

حجت‌الاسلام شريف حسيني كوهستاني برپايي جشن غدير در يزد و شهرستان‌هاي استان يزد، برپايي مسابقه قرآن، تهيه و توزيع اقلام فرهنگي، برپايي نمايشگاه فرهنگي، تجليل از نفرات ممتاز كنكور سراسري، برنامه‌هاي هنري و ورزشي وتجليل از سادات را از برنامه‌هاي هفته ولايت در اين استان اعلام كرد.

فعاليت بنياد بين‌اللملي غدير از دو سال قبل در سطح كشور آغاز شد و شعبه آن در استان يزد ازاردييهشت ماه امسال فعاليت خود را آغاز نمود.

اين بنياد با هدف ترويج فرهنگ غدير در تمام استان‌هاي كشور و كشورهاي لبنان، سوريه، عربستان، عراق، آلمان، هلند و بلژيك، راه‌اندازي شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا